Siapa di sebalik Labindo Engineering Services Sdn. Bhd.?

Ekoran laporan dari ketua audit negara berkenaan dengan kerugian pebadanan labuan(sila rujuk sini), saya pun cuba google sapa sebenarnya di sebalik Labindo Engineering Services Sdn. Berhad ni dan kenapa syarikat 'bermasalah' ni(tiada kemampuan kewangan dan tiada pengalaman) boleh dapat projek besar sehingga akhirnya projek tersebut gagal.

Try la google sendiri nama syarikat tu dan anda akan dapati banyak pautan yang kurang baik terhadap syarikat tersebut. Dan untuk makluman semua, orang yang memiliki syarikat ini adalah bekas MP labuan sebelum digantikan oleh Tuan Rozman Isli(masa kini).

Berikut maklumat lain yang saya kumpulkan.

 Sumber KLIK SINI



Hasil cari saya, saya berjaya menemukan berberapa maklumat berikut, iaitu Labindo Engineering Sdn.Bhd adalah syarikat yang didaftarkan atas nama Yusof Mahal dan Kasryanto @ Yanto Bin Kasdi.

WTF... no komenlah macam ni..

berikut terdapat lagi projek GAGAL yang berkaitan dengan syarikat ini,


TERGENDALA....Projek ini tergendala tetapi Perbadanan Labuan tidak mengambil sebarang tindakan terhadap kontraktor kerana kedudukannya sebagai anak Ahli Parlimen Labuan.


Apa mau jadi la macam ni kan.. kesian pulau Labuan ni.. dah la kecik dan terpinggir malah macam ni pulak jadinya.. Mungkin perkataan terpinggir tu tak sesuai tapi bila ia dipimpin oleh orang2 yg tak betul maka hasilnya pun tak betul la juga kan..

Wallahu'alam.




Share on Google Plus

Admin Unknown

Admin blog ini berasal daripada Wilayah Persekutuan Labuan. Sebarang cadangan, kerjasama, persoalan, periklanan, tempahan perkhidmatan boleh hubungi alamat emel ini - labuanblogger@gmail.com .

0 Komen:

Post a Comment

Saya selaku admin blog ini tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang dibuat oleh pembaca. Sebarang komen berunsur negatif akan di padam dan sila hubungi saya di alamat emel : labuanblogger@gmail.com jika terdapat sebarang komen negatif dalam blog ini yang belum dipadamkan. Sekian terima kasih.