Pelatih PLKN berdepan hukum gantung sampai mati

ENAM pelatih PLKN berjalan keluar dari Mahkamah Majistret Pekan, Pahang atas tuduhan membunuh dan mencederakan Muhammad Suhaimi semalam.
PEKAN – Seorang pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kem Pinggiran Pelangi, Rompin berdepan hukuman gantung sampai mati selepas dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan membunuh rakan pelatih kem tersebut pada 22 September lalu.

Tertuduh yang berusia 17 tahun dari Kampung Seri Makmor, Muar, Johor itu didakwa membunuh Muhammad Suhaimi Norhamidi, 18, antara pukul 1.30 petang hingga 10.30 malam di Dorm L1C dan L2C mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sabit kesalahan, tertuduh yang diwakili peguam Mohd. Farid Abdul Aziz itu boleh dihukum gantung sampai mati.

Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh di hadapan Majistret Mohamed Ruhizat Abdullah. Kes akan disebut semula pada 11 Disember depan.
Timbalan Pendakwa Raya, Syamsul Kahar Nadri tidak menawarkan sebarang jaminan dan tertuduh dihantar ke penjara Penor di Kuantan.

Share on Google Plus

Admin Unknown

Admin blog ini berasal daripada Wilayah Persekutuan Labuan. Sebarang cadangan, kerjasama, persoalan, periklanan, tempahan perkhidmatan boleh hubungi alamat emel ini - labuanblogger@gmail.com .

0 Komen:

Post a Comment

Saya selaku admin blog ini tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang dibuat oleh pembaca. Sebarang komen berunsur negatif akan di padam dan sila hubungi saya di alamat emel : labuanblogger@gmail.com jika terdapat sebarang komen negatif dalam blog ini yang belum dipadamkan. Sekian terima kasih.