LELAKI GANTUNG ANJING DI POKOK DIPERCAYAI MEMPUNYAI SAKIT MENTAL




SHAH ALAM: Lelaki yang dilihat dalam video viral menggantung anjing dari pokok di lehernya mengalami masalah mental, kata Ketua Polis Kuala Langat Supritendan Azizan Tukiman.

Dia mengatakan bahawa pemeriksaan rekod menunjukkan bahawa lelaki pengangguran yang tinggal bersama keluarganya telah menerima rawatan di Hospital Banting sejak tiga tahun terakhir.

"Pemeriksaan awal anjing mendapati bahawa ia tidak dicederakan. Lelaki itu ditahan oleh kakitangan Bahagian Kebajikan Haiwan Jabatan Perkhidmatan Veterinar kira-kira jam 11 malam semalam di rumahnya dan diserahkan kepada polis untuk direman hari ini untuk memudahkan siasatan, ”katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kejadian yang dirakam di dashcam itu berlaku di hadapan rumah lelaki itu di Batu 17, Sungai Sedu, Jalan Banting-Klang.

Azizan berkata polis menerima laporan mengenai kejadian itu daripada wakil bahagian Cabang Banting kira-kira jam 6.30 petang semalam.

"Menurut Bahagian Kesejahteraan Haiwan, pihaknya menerima aduan orang ramai mengenai kejadian itu sekitar jam 10 pagi. (Ketika kakitangan tiba di tempat kejadian) mereka meminta lelaki itu melepaskan anjing itu tetapi dia menolak. Setelah diberi amaran, dia akhirnya melonggarkan tali. Anjing itu kemudian disita oleh Bahagian Kebajikan Haiwan, ”katanya hari ini. - Bernama
Share on Google Plus

Admin nazz

Admin blog ini berasal daripada Wilayah Persekutuan Labuan. Sebarang cadangan, kerjasama, persoalan, periklanan, tempahan perkhidmatan boleh hubungi alamat emel ini - labuanblogger@gmail.com .

0 Komen:

Post a Comment

Saya selaku admin blog ini tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang dibuat oleh pembaca. Sebarang komen berunsur negatif akan di padam dan sila hubungi saya di alamat emel : labuanblogger@gmail.com jika terdapat sebarang komen negatif dalam blog ini yang belum dipadamkan. Sekian terima kasih.