Viral : pisang goreng campur kapur siling

Baru-baru ini viral mengenai pisang goreng yang dicampurkan dengan kapur siling bertujuan untuk merangupkan gorengan. Pihak berkuasa tempatan(PBT) telah mengambil tindakan ke atas premis tersebut kerana beroperasi tanpa lesen. Pihak KKM pula telah mengesahkan bahawa punca sebenar masalah tersebut adalah dari kesilapan kilan. Justeru, KKM mengambil tindakan mengarahkan kilang terbabit untuk menarik balik produk tepung mereka dari pasaran.


Terdahulu, isu ini telah viral di laman sosial dengan dakwaan bahawa peniaga berkenaan telah menggunakan tepung bercampur kapur siling untuk merangupkan makanan berkenaan.

ADMIN

sumber: awani
Share on Google Plus

Admin nazz

Admin blog ini berasal daripada Wilayah Persekutuan Labuan. Sebarang cadangan, kerjasama, persoalan, periklanan, tempahan perkhidmatan boleh hubungi alamat emel ini - labuanblogger@gmail.com .

0 Komen:

Post a Comment

Saya selaku admin blog ini tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang dibuat oleh pembaca. Sebarang komen berunsur negatif akan di padam dan sila hubungi saya di alamat emel : labuanblogger@gmail.com jika terdapat sebarang komen negatif dalam blog ini yang belum dipadamkan. Sekian terima kasih.