Mayat bayi dalam loji kumbahan di Wilayah Persekutuan Labuan

Mayat bayi dalam loji kumbahan di Wilayah Persekutuan Labuan

MAYAT bayi cukup sifat ditemui dalam loji kumbahan pengasingan sampah di Taman Mahkota Impian Labuan hari ini.



Mayat bayi yang belum diketahui jantina ditemui pekerja loji kumbahan ketika melakukan kerja pembersihan pada 10.15 pagi.

Ketua Polis Daerah Labuan, Superintendan Muhamad Farid Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan daripada pengadu lelaki memaklumkan penemuan bayi dalam loji kumbahan terbabit.

“Hasil pemeriksaan, bayi dipercayai baru dilahirkan itu didapati cukup sifat bagaimanapun disahkan sudah meninggal dunia oleh pegawai perubatan.

“Mayat bayi dianggarkan sudah meninggal dunia antara 24 hingga 36 jam,” katanya dalam kenyataan hari ini.



Katanya, siasatan lanjut di kawasan itu mendapati loji kumbahan khas itu untuk taman perumahan berhampiran dan terdapat 144 rumah di kawasan itu.

“Kali terakhir pekerja loji membuat kerja pembersihan di loji itu Jumaat lalu,” katanya.

Muhamad Farid berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti suspek.

“Mayat bayi dihantar ke Hospital Labuan untuk bedah siasat termasuk mengenal pasti jantina bayi itu.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 4 November 2019 @ 5:09 PM di www.hmetro.com.my .
Share on Google Plus

Admin Sofinah Lamudin

Admin blog ini berasal daripada Wilayah Persekutuan Labuan. Sebarang cadangan, kerjasama, persoalan, periklanan, tempahan perkhidmatan boleh hubungi alamat emel ini - labuanblogger@gmail.com .

0 Komen:

Post a Comment

Saya selaku admin blog ini tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang dibuat oleh pembaca. Sebarang komen berunsur negatif akan di padam dan sila hubungi saya di alamat emel : labuanblogger@gmail.com jika terdapat sebarang komen negatif dalam blog ini yang belum dipadamkan. Sekian terima kasih.